Nieuw bokje Saffier Velvet bdd

Een nieuwe chin? Stel deze hier zeker voor!
Plaats reactie
Floddermousie
Berichten: 517
Lid geworden op: 07-11-2009 14:08

Nieuw bokje Saffier Velvet bdd

Bericht door Floddermousie » 19-12-2011 15:31

Sinds een paar dagen hebben wij een nieuw bokje erbij: Jaro
Jaro is een Saffier Velvet 100% Blue Diamond drager bokje

Ik heb hem gekocht voor Juno, een standaard 100% BDD vrouwtje, die ik maar niet gekoppeld kreeg met onze Blue Diamond en diens vrouwtje.
Ik heb meer dan 2 maanden lang koppelpogingen gedaan, op alle verschillende manieren, in ongekende kooien, een split kooi, kleine wenkooitjes, in de cavia kooi, in de transport box enzovoorts enzovoorts
niets mocht baten!
Ik kreeg ze gekoppeld met momenten gekoppeld aan de blue, en ook aan diens vrouwtje, maar niet de combinatie, dan viel ze beiden aan. Begrijpe wie begrijpe kan, en nee ze kan onmogelijk zwanger zijn! Op den duur was het zo absurd geworden dat ik ze in de cavia kooi bij elkaar kreeg, maar als ik durfde ze in een iets grotere kooi zetten was het meteen vechten. En echt met in de oren en de kop bijten tot bloedens toe.
Nochtans is dit een heel rustig en vriendelijk vrouwtje, die ik in het verleden al bij verschillende bokjes en vrouwtjes gekoppeld heb (duo, trio, quartet zelfs) en die ook zowel met de blue als met diens vrouwtje al samen gezeten heeft... Heb lang zitten twijfelen om ze weg te doen, omdat ik ze nergens bij kreeg en omdat ze erg ongelukkig was alleen. Maar het is zo'n leuk beestje...

En toen viel ik per toeval op Jaro, het Saffier Velvet bdd bokje.
Nu heb ik saffier velvet altijd een mooie kleur gevonden, veel mooier dan gewone saffier, en deze is extra donker, echt nachtblauw zeg maar.
Ik heb hem overgenomen van een fokker die hem nog maar pas had eigenlijk, en daar had hij wel ruzie gemaakt met 2 andere bokjes, waardoor hij wel wat geplukt is qua pels en er niet op zijn best bijzit momenteel.
Maar ik pakte hem op, ik zag dat kopje, en ik wist ja, die moet ik meepakken. Ik was meteen verkocht!
Ben helemaal gek van dit beestje, hij is ook heel lief.
Van oorsprong komt hij vanbij Santiago, hij moet nu nog wat opknappen qua pels en gewicht (weegt nu 'maar' 710g) maar mijn gevoel zegt dat het een knapperd zal worden.

Ik heb Jaro en Juno gewoon plompverloren bij elkaar gezet in een grote chinchillakooi, en jullie raden het nooit, maar het was vanaf de eerste minuut grote liefde tussen deze 2! Geen protest, geen wegjagen, geen pipi, geen gevecht, nee hoor vanaf de eerste minuut bij elkaar zitten, elkaar proper maken en zachte contactgeluidjes maken. Ze zijn nu onafscheidelijk.
Chins zijn soms toch onbegrijpelijk! A match made in heaven?

Jaro:
Afbeelding

Afbeelding


Dit is Juno trouwens:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Pluchke
Berichten: 4803
Lid geworden op: 23-02-2008 17:26

Bericht door Pluchke » 19-12-2011 17:30

wat een verhaal seg... jeetje toch..
Spijtig dat het met de andere niet wou lukken ;)
Maar ik ben blij voor je, met je match in heaven ;)
Jaro ziet er alvast mooi uit, maar Juno kan ik niet zien (kruisjes).
Veel succes met beiden !!
Mijn lieve kleine schattekes :), Pluchke, Gizmo en Quinto (al naar de chinnekeshemel), Zorro en Zhycko, Xeno, Digger en Puck en Max (sint-bernard);)

Elien
Site Admin
Berichten: 5171
Lid geworden op: 17-06-2007 13:51

Bericht door Elien » 19-12-2011 20:38

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Saffier velvet blijf ik ook echt een geweldige kleur vinden!
Groetjes Elien

Nonsy
Berichten: 1330
Lid geworden op: 26-10-2008 17:24

Bericht door Nonsy » 19-12-2011 21:28

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Afbeelding

Floddermousie
Berichten: 517
Lid geworden op: 07-11-2009 14:08

Bericht door Floddermousie » 24-12-2011 13:57

foto's van Juno zouden nu wel zichtbaar moeten zijn...
Afbeelding

Pluchke
Berichten: 4803
Lid geworden op: 23-02-2008 17:26

Bericht door Pluchke » 26-12-2011 08:47

Inderdaad, nu zijn ze wel te zien ;)
Is inderdaad ook een mooie chin ;)
Mijn lieve kleine schattekes :), Pluchke, Gizmo en Quinto (al naar de chinnekeshemel), Zorro en Zhycko, Xeno, Digger en Puck en Max (sint-bernard);)

hanneke
Berichten: 499
Lid geworden op: 18-02-2010 19:02

Bericht door hanneke » 29-12-2011 21:21

Erg mooi chinnetje :D
Fijn dat de koppeling meteen zo goed verliep, soms nsap je eht toch niet he? Af en toe zijn het zulke rare beestjes..
Afbeelding

Plaats reactie