forum

hier kan je opmerkingen plaatsen of hier worden mededelingen gezet door admins en moderators
aLiTa
Berichten: 705
Lid geworden op: 27-06-2007 13:21

Bericht door aLiTa » 03-11-2008 12:04

die "zoekopdracht" is ook elke keer je de "nieuwe berichten" bekijkt.

eigenlijk open je best deze pagina, en dan om de topics te openen, openen in een nieuw venstertje, zodat de pagina met nieuwe berichten steeds blijft open staan.

Normaal is dat een minuutje of zo die tussen de verschillende zoekopdrachten moet verlopen. Is eigenlijk om tegen te gaan dat netbots gans het forum gaan doorzoeken naar emailadressen om spam naar te sturen.



Voor de rest, het forum; zelf heb ik qua snelheid geen problemen. Wat ik wel jammer vindt, is als ik niet veel tijd heb, en slechts 2 of 3 topics kan lezen, dat de volgende keer dat ik op het forum kom, alle andere, die ik niet heb kunnen lezen, weg zijn van bij de nieuwe topics. Ik weet dat het maar 3 lijntjes programmatie aanpassen is op het forum (op mijn eigen forum zelfde probleem gehad), dus zou ik mss (als andere mensen daar ook last van hebben) voorstellen om dat aan te passen?

Op mijn eigen forum heb ik ook 1 gebruiker die telkens last heeft van de snelheid. De overige gebruikers klagen niet van de snelheid. We hebben zelfs een lijstje gemaakt van de momenten waarop hij last had met de snelheid, hoeveel mensen er dan op het forum zaten, en of zij ook last haddne van de snelheid... tot nu toe nog altijd geen oplossing uit de bus. Mochten wij iets vinden, laat ik het jullie zeker weten (is gelijkaardig forumscript dat wij gebruiken), maar omgekeerd laten jullie het ook weten hé? :wink:
I have been studying the traits of the "lower animals" and contrasting them with the traits of man. I find the result humiliating to me. ~Mark Twain, Letters from the Earth, 1907

wewe
Berichten: 399
Lid geworden op: 29-04-2008 19:53

Bericht door wewe » 03-11-2008 12:14

welk forum heb je dan ???
het staat niet bij je naam
groetjes: diesel,varke,jitske,skai,mayca,kameel,wizzie,dizzie,ollie,lizzie,alyssa,bau,icey,alkoomi
en babybengel: yip
en wewe ;)
Afbeelding

Mannie
Berichten: 2428
Lid geworden op: 21-07-2007 21:19

Bericht door Mannie » 03-11-2008 12:38

wewe schreef:welk forum heb je dan ???
het staat niet bij je naam
Ja, zelfde vraag van mijn kant uit :)
Groetjes Mannie

&

Alle Chins, Konijntje en onze Hamsters.

Elien
Site Admin
Berichten: 5171
Lid geworden op: 17-06-2007 13:51

Bericht door Elien » 03-11-2008 12:54

we gaan het eens overleggen :wink: bedankt voor de tip alita!

van snelheid heb ik zelf ook nog geen last ondervonden de laatste tijd. Maar inderdaad, dit kan van vele dingen afhankelijk zijn en dat de ene het heeft en de andere er geen last van ondervind!
Groetjes Elien

Chinca
Site Admin
Berichten: 1575
Lid geworden op: 17-06-2007 14:02

Bericht door Chinca » 03-11-2008 16:00

ik geloof dat ik dat je opnieuw weer kan zoeken na een zoekpoging op 20 seconden heb staan dus je moet gewoon even geduld hebben ik kan hem wel naar beneden aanpassen maar standaard is het nog meer seconden voordat je kan zoeken weer

het aantal seconden dat je moet wachten op een nieuwe post na een post te doen is geloof ik 10 seconden nu dus al verlaagd (wat is nu 10 seconden :lol: )

ik heb nog wat dingen aangepast misschien even reacties of dit beter is of juist slechter? zo zijn er minder topics op een pagina misschien dat het scheelt?

mensen kunnen nu ook meer berichten in hun inbox krijgen maar of dit zo blijft kan ik niet garanderen (was even nodig ) wat vinden jullie?

ik kan niet alles aanpassen hier helaas alleen het standaard dit is zo opgemaakt door forum2go ik heb verder geen enkel verstand van progammatie van een forum :wink: :lol: ik kan het wel vragen op het support forum misschien dat er meer opties zijn bij een betaald forum ik ga het navragen ook wat de kosten zijn

ow ja ik ondervind zelf weinig problemen met het forum?! het werkt bij mij ook gewoon heel snel? behalve het posten daar doet hij soms iets langer over misschien dat het aan een tijdstip ligt of inderdaad aan iets anders?

ik ga het nakijken voor jullie :wink:

Chinca
Site Admin
Berichten: 1575
Lid geworden op: 17-06-2007 14:02

Bericht door Chinca » 03-11-2008 16:17

kosten van een reclame vrij forum is 50 euro per jaar maar voor de rest veranderd er niets (met maximaal 1.000.000 pageviews) dus dat is nu ook niet echt een oplossing

Chinca
Site Admin
Berichten: 1575
Lid geworden op: 17-06-2007 14:02

Bericht door Chinca » 03-11-2008 16:49

er blijken er meer met dit te zitten op andere forums (traag posten) heb er melding van gemaakt als het forum

Mannie
Berichten: 2428
Lid geworden op: 21-07-2007 21:19

Bericht door Mannie » 03-11-2008 18:55

Ben benieuwd of het wat helpt voor de andere forumleden.

Zelf heb ik nergens last van, maar is wel minder als de andere er wel last van hebben.
Groetjes Mannie

&

Alle Chins, Konijntje en onze Hamsters.

Rita
Berichten: 1133
Lid geworden op: 19-06-2007 13:51

Bericht door Rita » 03-11-2008 19:53

wewe schreef:welk forum heb je dan ???
het staat niet bij je naam
Aan wie vraag je dat, aan aLita of aan mij??
Afbeelding

Vancouver
Berichten: 611
Lid geworden op: 17-06-2007 22:41

Bericht door Vancouver » 03-11-2008 20:35

Hoi, ik zie dit toppic hier reeds een tijdje staan en wist niet goed of ik er nu last van had of niet.
nu na een aantal posts kan ik mij inbeelden waar sommige forum leden problemen mee hebben. Zelfde probleem hier, de ene keer wel de andere keer niet.
Volgens mij heeft dit te maken met het tijdstip waarop je surft, hieronder even hoe ik het zie, weet niet of het juist is maar vermoed van wel,

Het internet is één grote snelweg van data, maar ook deze snelweg hoe breed ook, heeft zijn beperkingen en af en toe zal er al eens geritst moeten worden, of zal er file zijn.... waardoor het al eens iets langer kan duren. Deze problemen kunnen dan ook nog eens afhankelijk zijn van de provider waar je bij bent. Iedere provider maakt gebruik van een netwerk waar zij een zekere bandbreedte afhuren, dit betekent dat zij enkel de bandbreedte kunnen gebruiken die zij afhuren. Als nu op een ogenblik teveel bandbreedte gevraagd wordt door hun klanten, lossen zij dit op door te gaan multiplexen vermoed ik, dit geeft volgens mij de vertraging.
Multiplexen betekent dat zij om beurten een beetje data voor de ene en dan voor de andere klant doorlaten, waardoor zij enkel hun afgehuurde bandbreedte gebruiken en toch alle klanten hun data krijgen, weliswaar met vertraging... beter dit dan helemaal geen data......
Hoe meer bandbreedte zij moeten afhuren hoe duurder voor hen... dus proberen zij steeds met zo weinig mogelijk bandbreedte zoveel mogelijk klanten te werven...

Weet niet zeker of dit het probleem is, maar ik dacht dat dit de reden was, als het een andere reden is en het kan opgelost worden, dan hoor ik het graag, want Ja, af en toe is het traag...

Plaats reactie