forum

hier kan je opmerkingen plaatsen of hier worden mededelingen gezet door admins en moderators
arnold
Berichten: 751
Lid geworden op: 11-10-2007 19:16

Bericht door arnold » 03-11-2008 20:43

bandbreedte die opgeslokt word door andere sites/forums, dit is niet eens zo gek gedacht.
dit kan idd wel eens het probleem zijn wat we tegenkomen, het enige wat dan nog blijft, waarom de 1 wel en de andere niet ?? of hebben die simpelweg geluk ??

of ben ik gewoon verwend doordat ik veel op forums zit met een eigen server :roll:

Vancouver
Berichten: 611
Lid geworden op: 17-06-2007 22:41

Bericht door Vancouver » 03-11-2008 20:51

arnold schreef:bandbreedte die opgeslokt word door andere sites/forums, dit is niet eens zo gek gedacht.
dit kan idd wel eens het probleem zijn wat we tegenkomen, het enige wat dan nog blijft, waarom de 1 wel en de andere niet ?? of hebben die simpelweg geluk ??

of ben ik gewoon verwend doordat ik veel op forums zit met een eigen server :roll:
Het zou kunnen dat je geluk hebt.
Om dit zeker te kunnen weten zouden we moeten weten bij welke provider degen zijn die problemen hebben en wanneer en bij welke provider degene zijn die geen problemen hebben alsook bij welke provider het Forum zit. Met al deze data zouden we moeten kunnen vinden waar het probleem zich bevind, of we het zouden kunnen oplossen dat betwijfel ik...

Ik kan alvast zeggen dat ik bij Telenet ben en daarnet was het heel traag.

Mvg
Geert

snowchinny
Berichten: 919
Lid geworden op: 17-06-2007 18:15

Bericht door snowchinny » 03-11-2008 20:52

hier is het op het moment een ramp om er op te komen of eenbepaalde topic te laden.
Groetjes van Colinda
Lily,Lotus en Lewis.
Jazz,Pat,Evem Summer.
Sophie,Tinus.
Laika , Dharma en Hilde.
Jenson en Joe.

Vancouver
Berichten: 611
Lid geworden op: 17-06-2007 22:41

Bericht door Vancouver » 03-11-2008 20:54

Nog steeds heeeel traag.

@ moderator: Forum klok staat nog op zomer tijd... :D

Volgens het forum heb ik dit gepost iets voor 10h maar het is hier bij nij nog geen 9h?

Mannie
Berichten: 2428
Lid geworden op: 21-07-2007 21:19

Bericht door Mannie » 03-11-2008 21:01

Rita schreef:
wewe schreef:welk forum heb je dan ???
het staat niet bij je naam
Aan wie vraag je dat, aan aLita of aan mij??
aLiTa :) Je mag de jouwe ook geven hoor :)

Chinworldonline draait nog steeds goed bij mij, ondanks de veranderingen.
Groetjes Mannie

&

Alle Chins, Konijntje en onze Hamsters.

Mannie
Berichten: 2428
Lid geworden op: 21-07-2007 21:19

Bericht door Mannie » 03-11-2008 21:03

Vancouver schreef:Hoi, ik zie dit toppic hier reeds een tijdje staan en wist niet goed of ik er nu last van had of niet.
nu na een aantal posts kan ik mij inbeelden waar sommige forum leden problemen mee hebben. Zelfde probleem hier, de ene keer wel de andere keer niet.
Volgens mij heeft dit te maken met het tijdstip waarop je surft, hieronder even hoe ik het zie, weet niet of het juist is maar vermoed van wel,

Het internet is één grote snelweg van data, maar ook deze snelweg hoe breed ook, heeft zijn beperkingen en af en toe zal er al eens geritst moeten worden, of zal er file zijn.... waardoor het al eens iets langer kan duren. Deze problemen kunnen dan ook nog eens afhankelijk zijn van de provider waar je bij bent. Iedere provider maakt gebruik van een netwerk waar zij een zekere bandbreedte afhuren, dit betekent dat zij enkel de bandbreedte kunnen gebruiken die zij afhuren. Als nu op een ogenblik teveel bandbreedte gevraagd wordt door hun klanten, lossen zij dit op door te gaan multiplexen vermoed ik, dit geeft volgens mij de vertraging.
Multiplexen betekent dat zij om beurten een beetje data voor de ene en dan voor de andere klant doorlaten, waardoor zij enkel hun afgehuurde bandbreedte gebruiken en toch alle klanten hun data krijgen, weliswaar met vertraging... beter dit dan helemaal geen data......
Hoe meer bandbreedte zij moeten afhuren hoe duurder voor hen... dus proberen zij steeds met zo weinig mogelijk bandbreedte zoveel mogelijk klanten te werven...

Weet niet zeker of dit het probleem is, maar ik dacht dat dit de reden was, als het een andere reden is en het kan opgelost worden, dan hoor ik het graag, want Ja, af en toe is het traag...
Ja, ik zei ook al in begin, eventueel aan internetverbinding, dus de verschillende providers.

Misschien idee als de mensen met de problemen even hun provider opnoemen? Misschien dat je dan een verband ziet?


Wij hebben Ziggo (@Home) Staan wel met 3 pc's aangesloten, straks 4. Maar dankzij dat helemaal geen problemen verder.
Groetjes Mannie

&

Alle Chins, Konijntje en onze Hamsters.

arnold
Berichten: 751
Lid geworden op: 11-10-2007 19:16

Bericht door arnold » 03-11-2008 21:11

ik zit bij upc op het kabelnet.

@ vancouver, de forumtijd kan je zelf instellen bij je pofiel, dit gaat niet automatisch , het is een persoonlijke instelling :wink:

Rita
Berichten: 1133
Lid geworden op: 19-06-2007 13:51

Bericht door Rita » 03-11-2008 21:23

Klinkt heel logisch, maar dit probleem is niet tijds afhankelijk, of je nu 's nachts of 's morgens, 's middags of 's avondskomt, het is er blijft er!!

Als ik wil reageren dan zit ik al te wachten, laat staan als ik een berichtje wil opslaan, mijn dochter zei al, ik kan intussen een sigaret roken!
Afbeelding

Mannie
Berichten: 2428
Lid geworden op: 21-07-2007 21:19

Bericht door Mannie » 03-11-2008 21:23

arnold schreef:ik zit bij upc op het kabelnet.

@ vancouver, de forumtijd kan je zelf instellen bij je pofiel, dit gaat niet automatisch , het is een persoonlijke instelling :wink:
Hmmm UPC, ben ik niet helemaal weg van ;)

Wij hebben ook maar geluk met Ziggo, meeste hebben met Ziggo de grootste problemen, maar mijn ouders zijn al een hele tijd klant daar :lol: Dus wij hebben in principe geen problemen ermee.

Maar UPC en Ziggo zijn toch al 2 providers die vaker problemen voortbrengen.
Groetjes Mannie

&

Alle Chins, Konijntje en onze Hamsters.

Mannie
Berichten: 2428
Lid geworden op: 21-07-2007 21:19

Bericht door Mannie » 03-11-2008 21:25

Rita schreef:Klinkt heel logisch, maar dit probleem is niet tijds afhankelijk, of je nu 's nachts of 's morgens, 's middags of 's avondskomt, het is er blijft er!!

Als ik wil reageren dan zit ik al te wachten, laat staan als ik een berichtje wil opslaan, mijn dochter zei al, ik kan intussen een sigaret roken!
Tijd van de problemen kan er altijd zijn ;) In weekend is het drukker hier op het forum en ook in de avond, doordeweeks.

Dan zitten er al meer mensen op het forum, dus drukker op de server, dan kan het forum ook een stuk langzamer zijn.

Dus tijd van de problemen, dat kan goed hoor ;)
Groetjes Mannie

&

Alle Chins, Konijntje en onze Hamsters.

Plaats reactie