[TK] Gezinnetje van vier

bied hier eventuele chinchillas of accecoires aan
Plaats reactie
Petradhd
Berichten: 23
Lid geworden op: 10-04-2009 09:18

[TK] Gezinnetje van vier

Bericht door Petradhd » 21-08-2012 22:46

Na meer dan een jaar twijfelen en met veel verdriet moet ik voor mijn vier chinchilla's een goed nieuw thuis zoeken. Ik ben er overgevoelig voor, ik heb sowieso moeite om al mijn huisdieren te kunnen verzorgen en daarnaast is de verzorging de laatste jaren steeds duurder geworden terwijl ik alleen maar minder te besteden heb. Alles bij elkaar is het gewoon niet meer te doen zo, en ik ben als de dood dat ik straks een keer geen eten kan kopen of dat ik de dierenarts niet kan betalen.

Het gaat om een gezinnetje van vier chinchilla's: vader Fizzgig (gecastreerd, pink white, geboren op 19-04-2009 bij Chinchillazolder), moeder Wobbel (beige, augustus 2009, particulier) en hun kinderen Ventje (gecastreerd, (homo?)beige, 25-03-2010) en Meisje (pink white met een klein vlekje op haar rug (mozaïk?), 25-03-2010).

Ze wonen nu in een omgebouwde computerkast. Die heb ik gemaakt toen ik pas mijn eerste chin in huis had, inmiddels vind ik die kast eigenlijk niet meer zo heel geschikt voor chinchilla's. En zeker niet voor een groep van vier. De kast kan met de chins overgenomen worden, maar er moet dan wel het een en ander aan verbouwd worden. De chins hebben sowieso veel loslooptijd nodig, dat zijn ze van kleins af aan gewend (de kinders liepen hier al los toen ze een weekje oud waren). Als ze loslopen weten ze precies wat ze wel en niet mogen en wat het woordje NEE betekent, het interesseert ze alleen geen hol en ze trekken zich er niets van aan :lol: Ze zijn geen van alle echt tam in de zin van bij je willen zitten of geaaid worden, ze nemen wel graag wat te eten van je aan en komen over je heen klimmen als je rustig op de grond gaat zitten.

Ik hoop dat iemand deze chins een fijn leven kan bieden, het liefst met zijn viertjes bij elkaar want ik vind het zielig om ze nu nog uit elkaar te halen. Ik doe ze alleen weg als ik er vertrouwen in heb dat ze in een grote kooi komen en voldoende los mogen lopen. Bij voorkeur gaan ze naar iemand die al chinchilla's heeft (of heeft gehad) en die dus echt weet waar hij/zij aan begint. Ik hoef er geen groot bedrag voor te hebben maar ze gaan ook niet gratis weg, het zijn vier gezonde chinchilla's die misschien nog wel 15 jaar leven en wie daar bij aanschaf al geen geld voor over heeft kan beter geen chinchilla's nemen ;)
Nooit meer die lieve contactgeluidjes, nooit meer balanceren op het scherm van mijn laptop, nooit meer boven op mijn hoofd zitten, nooit meer bedelen om los te mogen.... Nooit meer Chinnie :cry:

Nonsy
Berichten: 1330
Lid geworden op: 26-10-2008 17:24

Bericht door Nonsy » 21-08-2012 23:14

Wat naar om te horen. Hoop dat je een goed huisje voor ze kan vinden.
Afbeelding

Pluchke
Berichten: 4803
Lid geworden op: 23-02-2008 17:26

Bericht door Pluchke » 22-08-2012 10:19

vind het spijtig dit te horen;
Hoop dat ze snel een goede en liefdevolle thuis vinden..
Mijn lieve kleine schattekes :), Pluchke, Gizmo en Quinto (al naar de chinnekeshemel), Zorro en Zhycko, Xeno, Digger en Puck en Max (sint-bernard);)

Plaats reactie